درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

نگاهی به شماره اکتبر نشریه Maximum PC | خداحافظ توشیبا

  • کد خبر: ۴۴۰۶۵
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
نگاهی به شماره اکتبر نشریه Maximum PC | خداحافظ توشیبا
شماره اکتبر نشریه Maximum PC با اختصاص تیتر اصلی خود به «اورکلاک کردن»، گزارش‌های جامعی درباره رکورد‌های جهانی این فرایند، سیستم‌های خنک سازی و توصیه‌هایی برای مبتدی‌هایی که می‌خواهند این کار را انجام دهند ارائه کرده است.
نجفی | شهرآرانیوز - اگر کمتر با دنیای سخت افزار‌ها آشنایی دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از دست به کار شدن، حتما با شیوه صحیح اورکلاکینگ آشنا شوید، زیرا انجام نادرست آن می‌تواند آسیب‌هایی جدی به رایانه شما وارد کند. اما اورکلاک (Overclock) به زبان ساده یعنی افزایش سرعت کلاک هر یک از اجزای سخت افزاری. اورکلاک کردن بیشتر در مورد پردازشگر اصلی و همچنین پردازشگر گرافیکی (GPU) انجام می‌پذیرد. البته این کار را برای اجزای دیگر مانند رم نیز می‌توان انجام داد و در واقع، کاربر با اورکلاک کردن یک قطعه می‌تواند در سرعت کلاک بالاتری از آنچه تولیدکننده اصلی برای آن طراحی کرده است از آن بهره ببرد. به عبارت ساده تر، با اورکلاک کردن قطعات سخت افزاری، ظرفیت عملیاتی اجزا در هر ثانیه افزایش می‌یابد و در مجموع، راندمان سیستم بیشتر می‌شود. اما روی دیگر سکه اورکلاک کردن افزایش دمای تجهیزات است که به تجهیزات خنک کننده بیشتری نیاز دارد.
 
در گزارش دیگری از دنیای سخت افزار‌ها Maximum PC به سراغ AMD رفته و از عرضه پردازشگر‌های گرافیگی Ryzen سری ۴۰۰۰ خبر داده است که بالاخره برای رایانه‌های رومیزی (Desktop) عرضه شده اند. شرکت AMD که تلاش دارد سهم خود را از بازار رایانه افزایش دهد توانسته است در گزارش سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی رکورد فروش یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار را به ثبت برساند. خبرنگار نشریه در خبری که آن را تراژدی سال نامیده، از خداحافظی برند Toshiba از بازار رایانه‌های شخصی خبر داده است. توشیبا در ۳۵ سال گذشته از برترین عرضه کنندگان لپ تاپ به طور خاص در دهه ۹۰ میلادی بوده است و اکنون در حالی که دنیای فناوری روز به روز بزرگ‌تر می‌شود، کناره گیری خود را اعلام کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->